regn, regn och åter regn

ungefär såhär glad är jag när det ska regna hela tiden:
känns sådär när man åkte till aussie för sol & värme och bara blir blöt hela tiden! hehe
men jag ska inte klaga, bättre än -30 grader och snö. idag har jag & martina fått lämna vårt fina room 11 och flyttat in i 25:an som e ett 20bäddarsrum. känns sådär, men den 6 januari flyttar vi tillbaka till ett 4bäddars. Det är fullbokat här över nyår, så personalens rum behövdes för alla som betalar för att bo här..... man kan väl bara hoppas att det bor lite roliga människor här i vårt rum, fest varje kväll?
dock har vi redan fått ett hatobjekt - en ful tjej som tog vår våningssäng och låg och sov sött när vi kom upp med lakan för att bädda (vi hade paxat med väskor) så vi ville slå henne hårt. men grann-sängen blev ledig så vi tog den ist. den stod bättre till så egentligen ska vi väl inte klaga! fast tjejen i fråga sover osäkert, har hon otur kanske vi 'råkar' hälla tvål i hennes öppna resväska. du retar inte upp systrarna mårtensson utan konsekvenser!
martina duschar och vi ska strax ta oss till centrum . som förmodligen är smockfullt då det är boxingday (här har man mellandagsrean under en dag) sen blir det till att tvätta all vårt smutstvätt. högen är ganska stor nu! livet leker i surfers med andra ord!
en extra stor puss på min familj där hemma, ni är saknade under juletider men man kan ju alltid äta julskinka till midsommar om man vill....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0